lunes, 23 de marzo de 2015

Proyecto innovador: El sonido que habito

EL SONIDO QUE HABITO és un projecte col·laboratiu que neix amb la idea de treballar diferents eines TIC (Google Drive, Blogger, Google Maps, SoundCloud, etc), usant dispositius mòbils, i aprofitant el so com a element conductor.

L'esquema a seguir per part de l'alumnat seria :
1. Enregistrament d'un objecte sonor d'1 a 3 minuts de durada.
2. Publicació del mateix en Soundcloud. Posar un títol, una descripció del mateix i el lloc i el moment (dia i hora) en què va ser realitzada l'enregistrament.
3. Realització d'una foto del lloc on ha estat realitzada l'enregistrament. Serà utilitzada per il·lustrar tant l'arxiu sonor en Soundcloud com l'entrada en Blogger.
4. Situar sobre el mapa col·laboratiu "El sonido que habito" una marca de posició que marqui el lloc on es va fer l'enregistrament amb una breu descripció i un enllaç a la URL del Soundcloud.
5. Realitzar una entrada en aquest blog amb una reflexió sobre l'objecte sonor orientada cap a un àrea de coneixement o assignatura.
Sent el so el protagonista principal d'aquest projecte queda clar que el més important és la decisió de "quina cosa gravar". Hauria de ser qualsevol objecte sonor que generi coneixement: una interpretació musical, una conversa,les instruccions per fer alguna cosa, o pot ser un paisatge sonor, és a dir un so ambienti, natural o artificial, d'interior o d'exterior, humà o no, una xerrada en el cafè, la sortida del col·legi dels nens, el cant d'un ocell, el vent movent les fulles...
En aquesta varietat de possibilitats resideix justament la idoneïtat d'aquest projecte per poder ser assumit des de diferents àrees de coneixement.
ANALISIS DAFO

Dificultats:
El professor pot estar indecís, en dubtar que aquesta activitat aporti alguna cosa als seus alumnes.

Amenaces:
La geolocalització podria posar en risc la protecció de dades de l'alumne si geolocalitza la posició real del seu habitatge.
L'alumne pot no entendre la finalitat “artística”de la pràctica.
Escepticisme per part del professorat de l'èxit de l'experiència.

Fortaleses:
- L'alumne desenvolupa no solament la competència digital, sinó la majoria de les competències bàsiques: la lingüística, l'artística, la social, interacció amb el món físic, aprendre a aprendre, autonomia en el treball, abordades des de qualsevol àrea de coneixement.
- És un projecte multidisciplinari.
- Es fan ús de diverses eines TIC (Google Drive, Blogger, Google Maps, SoundCloud, etc)
- L'alumne crea el seu propi aprenentatge, genera els seus propis continguts i pansa de ser mer objecte passiu de coneixement a subjecte actiu del mateix.
- Les diferents tècniques de reproducció i enregistrament del so i el seu tractament digital tenen una finalitat no solament expressiva sinó també de comunicació.
- És un projecte dissenyat pensant en la substitució d'un model d'aprenentatge basat en els continguts per un altre basat en les competències bàsiques que respecta les intel·ligències múltiples.
- Treballar l'expressió oral i/o escrita des d'una perspectiva literària, periodística, artística, tecnològica i/o científica.

Oportunitats:
- L'alumne crea el seu propi aprenentatge, genera els seus propis continguts i pansa de ser mer objecte passiu de coneixement a subjecte actiu del mateix.
- Suposa una forma creativa que els alumnes despleguin un coneixement de qualsevol de les matèries que imparteixi.
- Propicia la iniciativa emprenedora dels alumnes i el treball autònom dels alumnes.



No hay comentarios:

Publicar un comentario